Pages

Monday, October 12, 2015

Niet eens met rekening en/of incassokosten?

Ja ook dat kan je zelf te kennen geven?..... aan de deurwaarder bijvoorbeeld




Afzender

[Naam]
[Adres]
[Postcode en woonplaats]
[E-mail]

Aan

[Naam]
[Adres]
[Postcode en plaats]
CC: [Naam ondernemer]

Betreft: klacht over de rekening [vul eventueel uw kenmerk of dossiernummer in]

[Woonplaats, datum]
Geachte heer/mevrouw,
Op [datum] ontving ik van u een rekening. U berekent aan mij de volgende kosten: [bedrag]. Met deze brief laat ik u weten dat ik het niet eens ben met de hoogte van de [incassokosten of de rekening] omdat:
[Geef hier de reden waarom u vindt dat u de rekening niet hoeft te betalen of waarom u het niet eens bent met de hoogte ervan, bijvoorbeeld:]
  • ik de vordering in zijn geheel betwist (er bestaat bijvoorbeeld geen overeenkomst tussen de ondernemer en u);
  • ik een geschil heb met de ondernemer en dat dit ook bekend is bij de ondernemer (u hebt een klacht over uw product of de dienst die geleverd is);
  • ik ben het niet eens met de incassokosten (er is vooraf geen aanmaning of herinnering gestuurd, dus incassokosten mogen volgens de wet nog niet in rekening worden gebracht);
  • ik het niet eens ben met de hoogte van de incassokosten (het percentage incassokosten klopt niet met de wettelijke regels).
[Als u besluit om de rekening onder protest te betalen, kunt u de volgende alinea toevoegen]
Omdat ik de kosten niet onnodig hoog wil laten oplopen betaal ik de rekening maar laat u bij deze weten dat ik de rekening onder protest betaal. Dit betekent dat ik mij het recht voorbehoud om op deze betaling terug te komen. Ik verzoek u mij binnen twee weken schriftelijk te laten weten hoe u mijn klacht over deze rekening oplost.
[Hebt u onder protest betaald? Vraag dan ook om terugbetaling binnen een redelijke termijn.]
Tevens heb ik ook uw opdrachtgever [naam van de ondernemer] in kennis gesteld van bovenstaande klacht.
Met vriendelijke groet,
[Uw naam en handtekening]

No comments:

Post a Comment

Labels

50 cent 80s 9shots accesoires Adje ALAN WALKER alyxx dion amazing anti verouderings producten Armani Artiesten nieuws Back to Back beauty befor you exit Ben Cope beyonce Big2 C. TANGANA Calvin Klein cartoon cashew CHILDSPLAY Cho Chris Brown cindy lauper Club sandwich colombia comedy comedy.willie Barcena culinair Da Real World Show dangerous dave chapelle design detox digitaal DIMITRI VEGAS & LIKE MIKE Dio dj dj lexus do it do it yourself Dolce and Gabbana download Drake DRIVE YOU CRAZY Eddie Griffin Eight Hour Cream Elizabeth Arden Farruko Fashion Fight Song film flo rida fotograaf french montana frikandelletjes GENASIS gezichtspoeder golden clips golden oldies grieks Hef hit mechaniks indisch Jamie Foxx Jason Derulo Jim Bakkum JOHNNY 500 Juicy J kahlua katt williams kip kleding klikobak koffie La Foux La Gozadera lifestyle lil wayne linzen Liquid Eye Liner lisa elridge make up make-up make-up tutorial Marc Anthony MARTIN GARRIX Midas Touch Midnight Star migos mix mixtapes Mocromaniac Modellen Mannen Modellen vrouwen mp3 Musthaves muziek tv Nicky Jam noodles One Direction pannenkoekjes perfume PHLAKEMK Pitbull Press foto promo Rachel Platten rca rca recordings RCA Records recepten remix robotic roze salades SAN HOLO Shaggy Shakira si smoothie soep solliciteren sony sony music Straight Outta Control Sunset Syco Music taart talents tassen Taylor Swift The Whispers tina turner tinashe tips tiramisu Tyga video videos voorbeeldbrief Vrouw Whitney Houston wild ones yogurt yummi YUNG INTERNET Zyan Malik